Com et sents quan et pares i penses en el teu estat emocional?

Potser que recordes millors èpoques, no has aconseguit superar alguna cosa que et porta perseguint molt temps o directament perceps que la teva vida s’ha vist condicionada fins a límits que no pots suportar.

Els trastorns emocionals tenen una senzilla definició.

Són aquells trastorns la característica principal dels quals és l’alteració de l’humor.

No obstant això, els símptomes són més complexos i poc agradables.

Si són depressius poden ser:

  • Plor
  • Irritabilitat
  • Tristesa
  • Pensament circular
  • Ansietat
  • Queixes de dolor físic
  • Cansament
  • Disminució de l’interès per les coses que abans li motivaven
  • Alteracions del somni
  • No poder estar quiet o estar molt apàtic
  • Sentiments d’inutilitat
  • Disminució de la capacitat per concentrar-se

Per contra, si són símptomes ansiosos poden aparèixer:

  • Palpitacions
  • Sudoració
  • Tremolors
  • Sensació d’ofec
  • Sensació d’ennuegar-se
  • Opressió toràcica
  • Mareig
  • Sensació d’irrealitat
  • Por a perdre el control
  • Formiguejos
  • Esgarrifances
  • Insomni
  • Somnis agitats
  • Irritabilitat
  • Hipervigilancia
  • Tensió muscular

Al marge d’aquestes limitants conseqüències i les desagradables sensacions una pregunta rondarà possiblement el teu cap.

Perquè?, i perquè a mi?

Primer has de saber que sofrir algun tipus de trastorn emocional és molt més comú del que creus, de fet és una de les principals causes de discapacitat, sent més habitual en dones que en homes.

Les emocions de l’ésser humà són variables, i en ocasions aquests canvis superen certs nivells i amenacen el teu benestar.

Com cada persona és un món, no totes les que presenten un problema de l’estat d’ànim han de tenir tots els símptomes descrits. El fet que cada persona tingui característiques concretes fa que tingui diferents maneres d’afrontar els símptomes que pateixen.

En ocasions els símptomes apareixen en algun lloc o situació concrets, altres vegades es presenten de forma indiscriminada.

La reacció més habitual de la persona que pateix aquests símptomes és la d’evitar totes aquelles situacions que creu que li provoquen ansietat o malestar, ja que anticipa allò que va a sentir.

No obstant això, amb aquesta conducta el que es va aconseguint és cronificar el problema i aïllar-se socialment, doncs cada vegada es van evitant més situacions que es creu que provoquen malestar.

RECOMANACIONS GENERALS

La recomanacions que habitualment escoltem, per sonar a tòpiques no deixen de ser efectives.

Visualitza un tipus de vida que pugui ser més equilibrat que el que tens actualment i introdueix gradualment hàbits que et puguin portar a aconseguir-ho.

Per exemple:

  • Alimenta’t de forma saludable
  • Fes exercici regularment
  • Realitza exercicis de relaxació

Tot això contribuirà a evitar aquests estats d’ansietat.

EL NOSTRE TRACTAMENT

Disminuir el malestar i ajudar-te a afrontar i prevenir els seus símptomes. Aquest serà el nostre objectiu principal durant el tractament.

Encara que pot ser que no siguis conscient d’això, disposes d’eines d’afrontament de problemes que has pogut utilitzar en altres moments de la teva vida.

T’ajudarem a reconèixer i trobar aquestes eines, o si és necessari a crear-les de nou.

Escriu-nos, podem ajudarte.